سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ 02 July 2024
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۶۵۴۰

 زنان آمریکایی و رفتن به خدمت سربازی؛ آیا زمان شکستن تابوها فرا رسیده است؟

 زنان آمریکایی و رفتن به خدمت سربازی؛ آیا زمان شکستن تابوها فرا رسیده است؟
کنگره در حال بررسی یک اقدام جدید است که زنان را ملزم به ثبت نام در طرح سربازی می‌کند، اقدامی که باعث تجدید بحثی دیرینه شده است. در حال حاضر، قوانین ایالات متحده مردان بین ۱۸ تا ۲۵ سال را ملزم می‌کند که خود را در سیستم خدمات انتخابی ثبت نام کنند، در حالی که زنان از این الزام معاف هستند. 

این بحث در بحبوحه کاهش سطح جذب نیرو در ارتش و نیاز به ارزیابی مجدد سیاست‌های سربازگیری مطرح می شود. سیستم خدمات انتخابی آخرین بار در طول جنگ ویتنام از سربازی اجباری استفاده کرد و اگرچه دیوان عالی بیش از ۴۰ سال پیش معافیت زنان را تایید کرد، اما چالش‌ها و پیشنهادات اخیر همچنان این موضع را زیر سوال می‌برد.

از سال ۲۰۲۴، بیش از ۲۵۰۰۰۰ زن در ارتش ایالات متحده خدمت فعال دارند که ۱۷.۵ درصد از نیروهای فعال را تشکیل می‌دهند. این رقم از زمانی که وزارت دفاع آمریکا آخرین محدودیت‌های جنسیتی را در سال ۲۰۱۶ لغو کرد، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. 

این پیشنهاد ایالات متحده به دلایل مختلف با مخالفت دو حزبی مواجه شده است. با وجود این، طرفداران این طرح استدلال می‌کنند که تغییر نقش‌ها و افزایش حضور زنان در ارتش، به روز رسانی سیاست‌های سربازگیری را ضروری می‌سازد، هرچند احتمال تبدیل شدن چنین اقدامی به قانون همچنان نامشخص است.

منبع:یواس‌نیوز

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی